مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 خرداد 1394 ساعت 16:352015-05-22اقتصادي

خروج 300 هزار میلیارد تومان از اختیار بانک ها


در حالی عدم همکاری بانکها در پرداخت تسهیلات به بهانه ای برای انتقادات تند نسبت به عملکرد ضعیف آنها در این بخش تبدیل شده که حداقل 300 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی از اختیارشان خارج و به آن دسترسی ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با اینکه شبکه بانکی در طول سال گذشته توانست حدود 340 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش های اقتصادی پرداخت کند؛ اما گله مندی نسبت به ناهماهنگی آنها با شرایط اقتصادی و رکود حاکم بر آن همچنان ادامه دارد.

در عین حال که نمی توان از برخی رفتار تبعض آمیز بانکها در پرداخت تسهیلات چشم پوشی کرد ولی در سویی دیگر مواردی وجود دارد که در کاهش منابع آنها برای تسهیلات دهی بی تاثیر نیست.

این در حالی است که در حال حاضر حدود 100 هزار میلیارد تومان از منابع شبکه بانکی به مطالبات معوق تبدیل شده و بازگشت آن با وجود تمامی اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی و قوه قضاییه در ابهام بوده و همواره بر آن افزوده شده است.

در سویی دیگر بدهی بزرگ دولت به شبکه بانکی وجود دارد که با وجود تمامی درخواست ها برای برگرداندن، روند رو به رشد آن ادامه داشته و از 95 هزار میلیارد تومان هم رد شده است.

اما سومین رقم کلان خارج از دسترس بانکها، سپرده آنها نزد بانک مرکزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج 300 هزار میلیارد تومان از اختیار بانک ها

خروج 300 هزار میلیارد تومان از اختیار بانک ها