مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 اردیبهشت 1394 ساعت 18:452015-05-06بين الملل

تحلیل اسپوتنیک از رویکرد دوگانه آمریکا درقبال مناقشات در یمن و اوکراین


خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت : درگیری های فعلی در یمن بدون شک یک موضوع مهم در مذاکرات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با مقامات سعودی در ریاض پایتخت عربستان است.

این مذاکرات در بحبوحه انتقادها از مداخله آمریکا در بحران یمن انجام می شود به ویژه اینکه چنین مداخله ای بدون مجوز سازمان ملل متحد انجام شده است.

مذاکرات بین کری و مقامات سعودی در حالی انجام می شود که سنگال اعلام کرد دو هزار نیرو برای حمایت از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی علیه مبارزان حوثی اعزام خواهد کرد ، ائتلافی که مورد حمایت آمریکا نیز است.

حوثی ها در حال حاضر کنترل بخش های زیادی از یمن را در اختیار دارند.

هدف اعلام شده ائتلاف سعودی که تعدادی دیگر از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز در آن مشارکت دارند شکست حوثی ها و بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت است.

به هر حال منتقدان در مورد عملیات نظامی تحت رهبری عربستان سعودی به شدت تردید دارند و می گویند اگرچه آمریکا در بمباران یمن مشارکت ندارد اما نیروهای آمریکایی کمک و اطلاعات در اختیار ائتلاف سعودی قرار می دهند.

علاوه بر این بمباران یمن توسط ائتلاف سعودی که سازمان ملل متحد اعلام کرده تاکنون کشته شدن 550 غیرنظامی را درپی داشته ، به درخواست رییس جمهور سرنگون شده یمن آغاز شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل اسپوتنیک از رویکرد دوگانه آمریکا درقبال مناقشات در یمن و اوکراین

تحلیل اسپوتنیک از رویکرد دوگانه آمریکا درقبال مناقشات در یمن و اوکراین