مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 اردیبهشت 1394 ساعت 18:202015-05-06بين الملل

کارشناس: شورای همکاری، همکاری با آمریکا درباره مذاکرات هسته ای را می خواهد


کارشناس آمریکایی در امور سیاست بین الملل گفت، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواستار همکاری نزدیک با آمریکا درخصوص مذاکرات هسته ای با ایران هستند.

جیمز فیلیپس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحره درباره اوضاع یمن، گفت: دولت آمریکا قصد دارد برای رسیدن به نوعی آتش بس در یمن تلاش کند اما حوثی ها حرف آخر را می زنند و اگر حملات شان را متوقف و عقب نشینی کنند، در این صورت حملات هوایی عربستان سعودی متوقف خواهد شد اما به نظر می رسد آن ها تا این لحظه با این اقدام مخالفند.

وی افزود: من مطمئن نیستم که دولت آمریکا این قدرت را داشته باشد که عربستان و ایران را درباره موضوع یمن گردهم آورد اما اگر حوثی ها درباره صلح و توسعه برای کشورشان جدی و حاضر بودند آتش بس را بپذیرند، در این صورت آمریکا و هم پیمانان آن به منظور فراهم کردن تریبون مناسبی برای مذاکره در این زمینه تلاش می کردند.

کارشناس آمریکایی اظهار داشت، یکی از علل نشست چهاردهم ماه مه در کمپ دیوید این است که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواستار همکاری نزدیک با آمریکا در رابطه با مذاکرات هسته ای با ایران هستند به همین علت معتقدم که آن ها و بسیاری از مردم در واشنگتن به ایران اعتماد ندارند که به صورت بی طرف در یمن رفتار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس: شورای همکاری، همکاری با آمریکا درباره مذاکرات هسته ای را می خواهد

کارشناس: شورای همکاری، همکاری با آمریکا درباره مذاکرات هسته ای را می خواهد