مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 اردیبهشت 1394 ساعت 05:052015-05-06اقتصادي

معاون شهردار بروجرد تاکید کرد ضرورت بازیافت زباله های خشک در جوامع شهری


معاون خدمات شهری شهردار بروجرد گفت: امروز با گسترش جوامع بشری، آنالیز و بازیافت زباله های خشک از ضرورت های توسعه شهرها محسوب می شود.

- احمد عبدی زاده امروز در گفت ‏وگو با خبرنگار فارس در بروجرد اظهار کرد: یکی از نیازهای مهم جوامع بشری امروز کمپوست زباله و استفاده بهینه از آن به عنوان کود شیمیایی است.

وی با بیان اینکه نخستین بار استفاده از فرآیند کمپوست از سوی اداره جهاد کشاورزی مطرح شد، افزود: کود تولید شده در فرآیند کمپوست به دلایلی از جمله عدم فرهنگسازی صحیح، نبود آگاهی مردم و مصرف کنندگان در کشاورزی مورد اقبال عمومی جامعه هدف قرار نگرفت.

معاون خدمات شهری شهردار بروجرد ادامه داد: به همین دلیل افرادی که در قالب تعاونی ها به این عرصه وارد شدند، پس از مدت کوتاهی از تولید کمپوست ورشکسته شده و از ادامه فعالیت بازماندند.

عبدی زاده با اشاره به اینکه عدم آگاهی عمومی نسبت به مزایای استفاده از کمپوست تنها مختص به شهرستان بروجرد نیست، افزود: این ناآگاهی در دیگر شهرها نیز وجود دارد به گونه ای که اغلب شهرداری های کشور با این مشکل مواجه هستند.

وی با تاکید بر ضرورت جداسازی زباله ها از منبع عنوان کرد: اولین قدم در ادامه روند مطلوب این راه فرهنگسازی صحیح میان مردم است که با این کار جامعه هدف با آگاهی از مزایای استفاده از کودهای تهیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون شهردار بروجرد تاکید کرد ضرورت بازیافت زباله های خشک در جوامع شهری

معاون شهردار بروجرد تاکید کرد ضرورت بازیافت زباله های خشک در جوامع شهری