مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 اردیبهشت 1394 ساعت 20:512015-05-05سياسي

مجری عدالت نباید اهل رفیق بازی، مسامحه و ملاحظه کاری باشد


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجری و اجراکننده عدالت نباید اهل رفیق بازی، مسامحه و ملاحظه کاری باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ،" علی مطهری عصر امروز در نشست سیاسی با موضوع از آرمان شهر شهید مطهری تا جامعه امروز در جمع دانشجویان دانشگاه مهندسی فناوری های نوین قوچان اظهار کرد: جامعه آرمانی به تعبیری همان مدینه فاضله بوده که از زمان افلاطون مطرح و در دوره اسلام نیز قالب مفاهیم اسلامی گرفته است.

وی با بیان این موضوع که در آثار و نوشته های شهید مطهری بحثی درباره مدینه فاضله مطرح نشده اما تعبیری در زمینه جامعه ایده آل اسلامی آمده است، گفت: ایشان روی مسئله عدالت بسیار تأکید داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی این موضوع را اذعان می کردند که مراقب بوده تا پرچم عدالتخواهی از دست انقلابیون خارج نشود.

مطهری با تأکید بر این مطلب که عدم اهمیت به مسئله عدالت سبب روبه رو شدن انقلاب با شکست می شود، تصریح کرد: محفوظ ماندن انقلاب به چگونگی رصد و نگهبانی آن بستگی دارد و بالاتر از انقلاب ایران انقلاب صدر اسلام بود که در دوره عثمانی به انحراف کشیده و از مسیر اصلی خارج شد.

وی با بیان اینکه عدالت در سلسله احکام دین بوده و در زبان شهید مطهری مقیاسی از دین به شمار می آید، تأکید کرد: آنچه عدل است دین می گوید و عدالت ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجری عدالت نباید اهل رفیق بازی، مسامحه و ملاحظه کاری باشد

مجری عدالت نباید اهل رفیق بازی، مسامحه و ملاحظه کاری باشد