مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 اردیبهشت 1394 ساعت 18:052015-05-05بين الملل

لاوروف: فعالیت نظامی اوکراین برای تضعیف صلح است


سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد فعالیت های نظامی اوکراین در آستانه نشست سه جانبه روز چهارشنبه گروه تماس در مینسک، پایتخت بلاروس، قصد کیف را برای تضعیف روند صلح نشان می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری ایتارتاس از مسکو، لاوروف پس از مذاکرات با همتای اتریشی خود در مسکو گفت : متاسفانه، تفسیر این (فعالیت نظامی کیف پیش از نشست گروه تماس) دشوار است و فقط می توان آن را این گونه تفسیر کرد که تلاشی برای منحرف کردن موافقتنامه های مینسک است .

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد مسکو پافشاری می کند که موافقتنامه های مینسک تعهدات اوکراین، لوگانسک و دونتسک است که با مشارکت روسیه، آلمان و فرانسه به دست آمده و اتحادیه اروپا، آمریکا و دیگر کشورها از آن حمایت کرده اند و باید به طور کامل اجرا شود .

لاوروف ابراز امیدواری کرد که گام های بیشتر در خصوص تضمین پیشرفت اجرای موافقتنامه های مینسک در خصوص حل و فصل مناقشه اوکراین همان گونه که در مکالمه تلفنی اخیر بین سران چهار کشور توافق شد، برداشته خواهد شد.

وی افزود : اجرای پیشنهاد روسیه در خصوص ایجاد زیر گروه های کاری گروه تماس با همین هدف است .

وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد نخستین نشست چهار زیر گروه در خصوص مسائل امنیتی، روند سیاسی، جنبه های اقتصادی و انسانی و بشر دوستانه بحران طی نشست گروه ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: فعالیت نظامی اوکراین برای تضعیف صلح است

لاوروف: فعالیت نظامی اوکراین برای تضعیف صلح است