مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 اردیبهشت 1394 ساعت 16:052015-05-04بين الملل

علل و پیامدهای سقوط شهر ادلب


سقوط ادلب اگر چه شکستی تلخ برای ارتش و نیروهای مردمی محسوب می شود اما اتحاد بیشتر صفوف حامی نظام و تدوین یک استراتژی صحیح توسط ارتش و نیروهای مردمی، زمینه ساز پیروزی های بعدی خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، بعد از شهر بصری الشام در جنوب سوریه، شهر ادلب در شمال نیز در 29 مارس 2015 سقوط کرد و ارتش از آنجا به سمت پایگاه های جسر الشغور، مسطومه و اریحا عقب نشینی کرد.

این امر در زمانی اتفاق افتاد که در دو سال اخیر ارتش و نیروهای مردمی سوریه توانسته بودند ضربات سنگینی را به گروه های تروریستی وارد نمایند.

حال سوالی که اینجا مطرح می شود این است که دلایل اصلی سقوط شهر ادلب چیست؟ و آثار و پیامدهای سقوط این شهر بر آینده بحران سوریه به چه صورت خواهد بود؟بعد از آغاز تحولات جهان عرب در اواخر سال 2010، برخی کشورهای عربی شاهد تغییراتی در سطوح مختلف از انقلاب، جنگ داخلی، تجاوز خارجی، تغییر دولت ها، آغاز اصلاحات و تغییر رویکرد کشورها نسبت به مطالبات مردمی و معادلات بین المللی بودند.

یکی از این بحران ها که نزدیک به پنج سال به طول کشیده و تبدیل به یک بحرانی فراتر از مرزهای یک کشور شده، بحران سوریه می باشد.

هرچند مطالبات مردمی در تداوم بحران سوریه نقش دارند ولی با نگاهی به نقشه صف آرایی های منطقه ای، نقش عوامل خارجی در این اعتراضات را نباید نادیده گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علل و پیامدهای سقوط شهر ادلب

علل و پیامدهای سقوط شهر ادلب