مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 اردیبهشت 1394 ساعت 08:062015-05-04سياسي

افزایش تعداد نمایندگان، از تصویب تا خروج از دستور کار


از سال 78 به بعد یعنی حدود 16 سال است که موضوع افزایش تعداد نمایندگان عملی نشده و همچنین طرح افزایش تعداد نمایندگان به دلیل تنوع و گستردگی شهر ها و درخواست های متعدد مردم همواره از جمله طرح های جنجالی و مهم است که وقت و نیروی انسانی فراوانی را به خود اختصاص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، از سال 78 به بعد یعنی حدود 16 سال است که موضوع افزایش تعداد نمایندگان عملی نشده و همچنین طرح افزایش تعداد نمایندگان به دلیل تنوع و گستردگی شهر ها و درخواست های متعدد مردم همواره از جمله طرح های جنجالی و مهم است که وقت و نیروی انسانی فراوانی را به خود اختصاص داده است.

این لایحه در آستانه انتخابات مجلس نهم، دوبار با قید دو فوریت در صحن علنی مجلس مطرح شد، اما فوریت آن مورد تصویب قرار نگرفت.

مخالفان با این لایحه معتقدند کار کار شناسی روی آن انجام نشده و عدالت در تقسیم حوزههای انتخابیه و تعداد نمایندگانی که قرار است در آن ها افزایش یابد رعایت نشده است.

طبق اصل 68 قانون اساسی هر ده سال به تعداد نمایندگان اضافه خواهد شد.

آخرین بار در سال 78 به تعداد نمایندگان مجلس اضافه شد و قرار بود در سال 88 نیز بار دیگر دولت با ارائه لایحه ای اقدام به اصلاح حوزه های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان کند که چون با تاخیری دو ساله و در آستانه برگزاری ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تعداد نمایندگان، از تصویب تا خروج از دستور کار

افزایش تعداد نمایندگان، از تصویب تا خروج از دستور کار