مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 اردیبهشت 1394 ساعت 04:452015-05-04پزشكي

پرتوهای کیهانی، فضانوردان را در خطر آلزایمر قرار می دهند


محققان علوم پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا اعلام کردند قرار گرفتن طولانی مدت فضانوردان در فضا، آنان را در معرض پرتوهای کیهانی قرار می دهد که این تابش کیهانی، خطر ابتلای آنان به بیماری آلزایمر را افزایش می دهد.

دکتر چارلز لیمولی و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا در ایروین می گویند این پرتوهای کیهانی به طول جدی به مغز آسیب می زنند و قوای شناختی فضانوردان را تخریب می کنند که این روند به افزایش خطر ابتلای آنان به آلزایمر کمک می کند.

به گفته محققان، این یافته به خصوص برای فضانوردانی که قرار است سفری دو تا سه ساله به دور مریخ داشته باشند، خبری بسیار بدی است.

به گفته دانشمندان، ذرات تحریک شده ای که پرتوهای کیهانی را تشکیل می دهند به طور عمده، باقی مانده وقایع ابرنواخترهای گذشته هستند.

دکتر لیمولی یکی از محققان ناسا در زمینه برنامه تحقیقات انسانی این سازمان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری فیزو دات او آر جی، با بالا رفتن سن و پیر شدن سلول ها، ترشح ماده شیمیایی سروتونین کاهش می یابد، بدین ترتیب ارتباط بین سلولی و انتقال اطلاعات دچار مشکل می شود.

این مشکل بیشتر از همه در بخش حافظه و خاطرات خود را نشان می دهد.

آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می شود و کم کم تا آنجا پیش می رود که فرد حتی راه بازگشت به خانه ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتوهای کیهانی، فضانوردان را در خطر آلزایمر قرار می دهند

پرتوهای کیهانی، فضانوردان را در خطر آلزایمر قرار می دهند