مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 اردیبهشت 1394 ساعت 13:352015-05-03فناوري

ساخت سامانه پیشرفته جمع آوری گازهای سمی در تبریز


محققان دانشگاه تبریز موفق شدند سامانه پیشرفته و اسپری جمع آوری گازهای سمی بسازند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مجری این طرح تحقیقاتی گفت: این سامانه قادر است با نرم افزار پیشرفته ای که دارد ، بلافاصله بعد از پخش گازهای سمی ، غلظت آن را در مسافت های مختلف مشخص کرده و نقطه بهینه جمع آوری را تعریف کند.

آقای شروانی تبار افزود : بعد از نصب در محل مناسب با پاشیدن یک سیال که به حالت اولیه آب است ، جذب گازها صورت می گیرد و آب مصرف شده نیز به مخزنی برمی گردد که عمل تصفیه آن را انجام می دهد تا مانع از آلودگی محیط شود.

وی گفت : این سامانه بر اساس معادلات مکانیک سیالات کار می کند و مهمترین شاخص آن معادله برنولی است که با ایجاد یک خلا نسبی ، باعث جذب گازها در محل مورد نظر می شود.

آقای شروانی تبار افزود : تاکنون 15 استاد و دانشجوی مکانیک ، نرم افزار و مواد در این طرح همکاری داشتند و پایلوت طرح به صورت کاملا موفق و صد در صد بومی ساخته شد.

مجری این طرح گفت : از این سامانه می توان در جمع آوری گازهای سمی از محیط، افزایش برداشت از مخازن نفتی ، شیرین کردن گازها، تولید انواع پودرها، تصفیه گازهای آلاینده پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و کارخانه های سیمان و نیز به عنوان درختان مصنوعی برای پاکسازی هوای کلانشهرها استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت سامانه پیشرفته جمع آوری گازهای سمی در تبریز

ساخت سامانه پیشرفته جمع آوری گازهای سمی در تبریز