مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 اردیبهشت 1394 ساعت 22:252015-04-28اقتصادي

رییس کل بانک مرکزی : نرخ های جدید سود بانکی از 15 اردیبهشت لازم الاجراست


رییس کل بانک مرکزی با اشاره به برنامه دولت برای دستیابی به رشد اقتصادی بالای 2 و نیم تا 3 درصد و رونق اقتصادی و تولید در کشور گفت : در نشست شورای پول اعتبار نرخ سود سپرده ها سقف 20 درصد ، نرخ سود عقود مبادله ای 21 درصد و نرخ سود عقود مبادله ای 24 درصد تعیین شد .

ولی الله سیف در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ( واحد مرکزی خبر ) با اشاره به جلسه پنج ساعته شورای پول و اعتبار و ارائه گزارش بانک مرکزی از شرایط اقتصادی کشور ، افزود : نخستین بار برای عقود مشارکتی سقف 24 درصد بدون نیاز به مجوز بانک مرکزی تعیین و مقرر شد اگر بازدهی شرکت مدنی بالا باشد برای استفاده از نرخ بالاتر عقود مشارکتی می تواند از بانک مرکزی مجوز دریافت کند .

رییس کل بانک مرکزی گفت : پیش از این نرخ موثر سپرده های قانونی هم 11 و نیم درصد بود که نیم درصد کاهش یافت .

سیف با اشاره به تصمیم شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود سپرده بلند مدت سالانه به 20 درصد افزود : نرخ سود سپرده های کوتاه مدت نیز به بانک ها واگذار شده است .

رییس کل بانک مرکزی در ادامه گفت : یکی دیگر از موضوعات نرخ سود بین بانکی است که جهت دهنده محسوب می شود و قرار شد از این پس بانک مرکزی در بازار بین بانکی در جهت تامین نقدینگی ، رفع کمبود عرضه و ایجاد تعادل در نرخ وارد و بازار بین بانکی به سمت تعادل هدایت شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس کل بانک مرکزی : نرخ های جدید سود بانکی از 15 اردیبهشت لازم الاجراست

رییس کل بانک مرکزی : نرخ های جدید سود بانکی از 15 اردیبهشت لازم الاجراست