موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 اردیبهشت 1394 ساعت 08:402015-04-27اقتصادي

خم شدن کمر بخش خصوصی زیر بار صفحه های قرمز تقویم


پاک کردن یا افزایش تعطیلی ها در تقویم کشور سال هاست که موضوع مورد بحث میان صاحبنظران سیاسی و اقتصادی کشور قرا دارد و به گفته اقتصاد دانان تنها نتیجه افزایش تعطیلات رسمی تحمیل هزینه های بالا بربخش خصوصی است.

سال هاست که کاهش یا افزایش روزهای تعطیل در ایران مورد مناقشه صاحبنظران فن سیاست و اقتصاد و جامعه و فرهنگ است و موافقان و مخالفان آن در برابر هم صف آرایی کرده اند.

مخالفان که بیشتر کارشناسان اقتصادی هستند به آمارهای جهانی استناد می کنند که نشان می دهد در روزهای قبل و بعد از تعطیلات ، تعداد تاخیرها؛ غیبت ها ترک های زود هنگام و مرخصی های متوالی زیاد می شود و میزان تولید ناخالص داخلی به صورت معناداری پایین می آید.

این صاحبنظران ادعا می کنند که بر طبق محاسبات آنها در صورت کاهش تنها پنج روز از تعطیلات رسمی کشور هزینه های میلیاردی از دستمزدی که بابت روزهای تعطیل رسمی به اقتصاد مملکت تحمیل می شود کاسته خواهد شد.

آثار و فشارهای مخرب ناشی از تعطیلات زیاد شاید در بخش های دولتی متکی به چاه های نفت چندان نمایان نباشداما در بخش خصوصی کاملا مشهود است.

اما در مقابل موافقان افزایش تعطیلات شادابی و نشات در میان مردم را مطرح می کنند و معتقدند با اضافه شدن رنگ قرمز در تقویم سالانه کشور کمک شایانی به افزایش روحیه شادی و شادمانی در میان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خم شدن کمر بخش خصوصی زیر بار صفحه های قرمز تقویم

خم شدن کمر بخش خصوصی زیر بار صفحه های قرمز تقویم