مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 اردیبهشت 1394 ساعت 03:102015-04-26بين الملل

تجاوز نظامی به یمن از منظر سیاست داخلی سعودی


از آنجایی که تداوم جنگ و تجاوز نظامی سعودیها، ناکارامدی عملیات نظامی هوایی در تغییر معادله قدرت میدانی را نشان می دهد و نشانه های قدرتمندی از همراهی متحدین سعودی برای ورود به جنگ زمینی وجود ندارد، - مقدمه بحران یمن بعد از تجاوز نظامی عربستان سعودی و متحدین آن وارد مرحله نوینی شده است.

در حالی که ریاض تاکنون سعی داشت تا به صورت غیر مستقیم و از طریق فراهم ساختن حمایتهای سیاسی، اقتصادی و نظامی برای متحدین خود در یمن به تاثیرگذاری بر تحولات این کشور بپردازد، تجاوز نظامی مستقیم و گسترده، سعودیها را به صورت مستقیم و بی واسطه با بحران یمن درگیر کرده است.

در این شرایط در حالی که عمده تحلیل ها بر ابعاد منطقه ای و بین المللی بحران یمن و به خصوص احتمال گسترش آن به منازعه منطقه ای گسترده متمرکز است، نگاه به این موضوع از منظر سیاست داخلی عربستان سعودی کمتر مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.

این غفلت تحلیلی در حالی است که تجاوز سعودیها به یمن نسبت به سایر مسائل و رفتارهای سیاست خارجی سعودی حداقل از دو جهت ارتباط جدی تری با مسائل داخلی این کشور دارد: نخستین مولفه مجاورت جغرافیایی عربستان سعودی با یمن با وجود مرزهای طولانی و همچنین پیوندهای اجتماعی بین مردم دو طرف مرز است و مولفه دوم جدید بودن اقدام نظامی مستقیم خارجی در مجموعه رویکر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجاوز نظامی به یمن از منظر سیاست داخلی سعودی

تجاوز نظامی به یمن از منظر سیاست داخلی سعودی