مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 اردیبهشت 1394 ساعت 13:552015-04-26پزشكي

شیوع بیماری شیگلوز در دو استان کشور


معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: بیماری اسهالی شیگلوز در دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری تاکنون بیش از هزار نفر را مبتلا کرده است اما تاکنون مورد تأییدشده فوتی نداشته ایم.

- محمود نبوی در گفت و گو با فارس افزود: اپیدمی و طغیان بیماری واگیر شیگلوز که نوعی اسهال خونی است هر ساله به علت آبیاری مزارع سبزی و صیفی جات در کشور رخ می دهد و مسئله جدیدی نیست.

وی ادامه داد: بررسی ها ما نشان می دهد که در استانهای درگیر با این بیماری مسئله آب آلوده نداریم و تنها مسئله آبیاری برخی مزارع سبزی و صیفی با فاضلاب است، ضمن اینکه افراد مبتلا در صورتی که دستهای خود را مرتب نشورند می توانند این بیماری را به دیگران منتقل کنند.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: هنوز آمار دقیقی از تعداد مبتلایان نداریم اما برآورد ما این است که تعداد مبتلایان در دو استان اصفهان و چهار محال و بختیاری بیش از هزار نفر است.

وی افزود: این بیماری در صورتی که دیر تشخیص داده شده و درمان دیر شروع شود در افرادی که ضعف ایمنی بدن دارد، می تواند مرگ آور هم باشد اما تاکنون گزارشی از مرگ ناشی از این بیماری که تأیید شده باشد، نداشته ایم و نمی توانیم شایعاتی که در شبکه های اجتماعی و پیامک ها در این مورد هست را تأیید کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع بیماری شیگلوز در دو استان کشور

شیوع بیماری شیگلوز در دو استان کشور