مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اردیبهشت 1394 ساعت 14:112015-04-25سياسي

ناکافی بودن موانع مالی از مشکلات کشور در حوزه بهداشت است


قائم مقام رییس مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: ناکافی بودن منابع مالی، کیفیت پایین مراقبت ها و مشکلات و موانع در نظام ارجاع از جمله مشکلات کشور در حوزه بهداشت و سلامت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد،" سید کاظم فرهمند امروز در همایش هفته سلامت که به همت بسیج دانشجویی دانشکده بهداشت در تالار رازی این دانشکده برگزار شد، گفت: در کنفرانس آلماآتا در سال 1978 نقطه عطفی در حوزه بهداشت اتفاق افتاد که نگاه به بهداشت را با تغییر روبه رو کرد.

وی با بیان این نکته که بیش از 140 کشور جهان در این کنفرانس بر ایجاد مراقبت های اولیه تا سال 2000 در جهان تاکید داشتند، افزود: از این زمان به بعد بحث سلامت معنوی در کنار سلامت اجتماعی و روانی مورد توجه قرار گرفت.

قائم مقام رییس مرکز بهداشت استان خراسان رضوی در ادامه با بیان این نکته که از سال 1980به بعد بحث مراقبت های اولیه گسترش پیدا کرد، تصریح کرد: در این هنگام علاوه بر گسترش بحث مراقبت های اولیه انحرافاتی در این حوزه نیز پیدا شد که مهمترین آن انتخاب درمان خوراکی کم آب به شمار می رفت.

فرهمند به گزارش سایت قطره و به نقل ازبانک جهانی در سال 1993 اشاره کرد و گفت: در سال 1993 بانک جهانی گزارشی را بیان کرد و در آن سرمایه گذاری شدید خود در حوزه مراقبت های بهداشتی را اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناکافی بودن موانع مالی از مشکلات کشور در حوزه بهداشت است

ناکافی بودن موانع مالی از مشکلات کشور در حوزه بهداشت است