مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اردیبهشت 1394 ساعت 12:052015-04-25پزشكي

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خبر داد وجود 820 بیماری عفونی مشترک بین دام و انسان


820 بیماری عفونی مشترک بین دام و انسان وجود دارد که نیازمند کنترل و پیشگیری از انتشار آن بین انسان ها است.

- " از زنجان، محمد رشید کرمی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی دامپزشک برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شعار هفته سلامت در سال جاری مبنی بر امنیت غذایی سلامت سلامت دام، کنترل بیماری های دامی، سلامت غذایی از طریق نظارت بر فعالیت مراکز پرورش و توزیع دام انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از بیماری های غذایی از طریق فرآورده های دامی به انسان ها منتقل می شود، خاطرنشان کرد: از طریق نظارت بر دامداری ها و مراکز عرضه مواد دامی سعی در رعایت بهداشت این مواد غذایی دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه نظارت بخش دامپزشکی هم در بحث نگه داری دام و هم بحث کشتارگاه ها انجام می گیرد، ادامه داد: این اقدامات به منظور تهیه مواد غذایی سالم و ارائه آن به مصر ف کنندگان است.

کرمی با اشاره به اینکه نظارت بر فرآورده های دامی تا زمان رسیدن محصول به دست مصرف کنندگان ادامه دارد، عنوان کرد: دامپزشکی بر فعالیت قصابی ها، سردخانه ها، مراکز عرضه و رستوران ها نظارت دارد.

وی با بیان اینکه سلامت مواد غذایی موجب ارتقای بهداشت عمومی در جامعه می شود، تاکید کرد: این اداره با وجود کمبودهای امکانات و نیرو تمام تلاش خود را در را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خبر داد وجود 820 بیماری عفونی مشترک بین دام و انسان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خبر داد وجود 820 بیماری عفونی مشترک بین دام و انسان