مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اردیبهشت 1394 ساعت 03:252015-04-25سياسي

اهداف استعماری در پژوهش های ابراهیمی غرب شناسان


پژوهش فایرستون گویای تتبّع بسیار وی در منابع اسلامی است، اما اشتباه های غیرقابل اغماضی که از او سر زده، نشان می دهد که وی به همه منابع معتبر اسلامی مربوط به ابراهیم علیه السلام، - بخش اول چکیده شناخت دقیق آراء خاور شناسان درباره معارف اسلامی و نقد علمی دیدگاه های آنان برای ما مسلمانان ضرورتی انکارناپذیر است.

به همین منظور، راقم این سطور در مقاله حاضر تلاش کرده تا به معرفی و آسیب شناسی پژوهش فایرستون درباره حضرت ابراهیم بپردازد.

روش تحقیق در این پژوهش مطالعه اسنادی و رویکرد آن تحلیلی ـ انتقادی است؛ این بدان معنا نیست که از روش های توصیفی استفاده نشده است.

اگر چه بررسی دیدگاه های فایرستون در خصوص حضرت ابراهیم مرکز توجه و تحلیل بوده، اما برای تکمیل این تحقیق در مواقع موردنیاز از نظرات عالمان مسلمان استفاده شده است.

پژوهش فایرستون گویای تتبع بسیار وی در منابع اسلامی است، اما اشتباه های غیر قابل اغماض او نشان می دهد که وی به همه منابع معتبر اسلامی مربوط به ابراهیم علیه السلام، به ویژه منابع شیعی، دسترسی و یا اشراف نداشته است.

فایرستون به دلیل مراجعه یک سویه به منابع اهل سنت، از پرداختن به دیدگاه های مکتب اهل بیت در خصوص حضرت ابراهیم غافل گردیده است، و همین امر از اعتبار اثر وی می کاهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف استعماری در پژوهش های ابراهیمی غرب شناسان

اهداف استعماری در پژوهش های ابراهیمی غرب شناسان