مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 اردیبهشت 1394 ساعت 08:252015-04-21فناوري

حسگر ضربان قلب ساعت های هوشمند چگونه کار می کند؟


یکی از امکانات ساعت های هوشمند از جمله محصول اپل این است که ضر بان قلب کاربر را با یک حسگر رصد کرده و از طریق App مخصوصی که برای آن در نظر گرفته شده است، - اطلاعات آن را در اختیار کاربر می گذارد.

اگر شما هم کنجکاو هستید که بدانید این حسگر چگونه کار می کند، شرکت اپل توضیحی در این خصوص داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، گزارش جدیدی که شرکت اپل در وب سایت خود قرار داده، به وضوح توضویح می دهد که حسگر قرار داده شده بر روی ساعت هوشمند این شرکت برای رصد ضربان قلب، چگونه نبض کاربر را می گیرد، در چه مواقعی فعال می شود و چه فاکتورهایی روی دقت آن اثر گذار است.

این ساعت از متدی که با نام photoplethysmography شناخته می شود و مبتنی بر استفاده از LED هایی با نور سبز است استفاده می کند.

این متد مخفف PPG نوشته می شود.

از آنجا که هر ضربان قلب یا تپش نبض منجر به جریان خون به شکل متفاوت در رگ ها می شود، ضربان قلب کاربر می شود و همچنین از آنجایی که نور سبز در خون جذب شده و فرو می رود، ضربان قلب کاربر از طریق محاسبه تغییرات در میزان جذب نور سبز در خون سنجیده می شود.

این متدی است که در بسیاری از تکنولوژی های گوشی مرتبط با تناسب اندام استفاده می شود و در زمان تمرینات ورزشی ساعت اپل صد ها بار در ثانیه این نور را در خون شما پرتو می دهد و سپس از طریق فوتو دیود ها (Photodiodes) میزان جذب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسگر ضربان قلب ساعت های هوشمند چگونه کار می کند؟

حسگر ضربان قلب ساعت های هوشمند چگونه کار می کند؟