مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 فروردین 1394 ساعت 00:002015-04-19بين الملل

فصل تعامل اوباما و جمهوری خواهان در مذاکرات هسته ای


بر خلاف آنچه که در لوزان مورد توافق قرار گرفت، دولت آمریکا در صدد است که محافل سیاسی و گروه های فشار و همچنین جمهوری خواهان را راضی نگه دارد.

- اختلافات دولت و کنگره آمریکا در خصوص مذاکرات هسته ای با ایران اخیرا با تلاش اوباما جهت جلب نظر نمایندگان کنگره در پذیرش نظارت بر توافق و همچنین تعدیل این طرح از سوی نمایندگان کنگره تا حدودی فروکش کرده است و به نظر می رسد که اصرار جمهوری خواهان برای ایفای نقش در این مذاکرات بر رییس جمهور آمریکا تحمیل شده است.

در عین حال هنوز مواضع متفاوتی از سوی دو طرف در این خصوص ابراز می شود که کیفیت رابطه این دو را در ادامه مذاکرات مبهم ساخته است.

در این راستا جان بینر رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس بیزنس تصریح کرد که امیدوار است دولت باراک اوباما نتواند با ایران به توافق نهایی بر سر برنامه هسته ای دست یابد.

وی گفت : من هرگز امیدوار نبوده ام که ما بتوانیم به یک توافقنامه دست یابیم، یک توافقنامه واقعی که تهدید هسته ای ایران را متوقف کند و فکر نمی کنم ایرانی ها نیز تمایلی برای دست برداشتن از علاقه خود دستیابی به یک سلاح اتمی داشته باشند.

بینر در پاسخ به این سئوال که آیا وی انتظار دستیابی به یک توافق را دارد، گفت: امیدوارم این گونه نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فصل تعامل اوباما و جمهوری خواهان در مذاکرات هسته ای

فصل تعامل اوباما و جمهوری خواهان در مذاکرات هسته ای