مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 فروردین 1394 ساعت 06:152015-04-18اقتصادي

بعد از کش و قوس های طولانی؛ آغاز عملیات اجرایی 8 پالایشگاه سیراف اعلام شد


زنگنه از آغاز عملیات اجرایی هشت پالایشگاه میعانات گازی سیراف ظرف دو ماه آینده خبر داد و گفت: احداث این هشت پالایشگاه میعانات گازی به ظرفیت 60 هزار بشکه در عسلویه شروع می شود که عمدتا به بخش خصوصی و عمومی واگذار شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو "، موضوع ساخت فراگیر پالایشی سیراف در قالب هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل به ظرفیت 60 هزار بشکه در روز، در سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی با هدف اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص سیاست های اقتصاد مقاومتی و اصل 44 قانون اساسی، همچنین جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده، از سوی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت بخش خصوصی مطرح شد.

براساس این گزارش، این وزارتخانه اولین دستگاهی بود که برنامه های اقتصاد مقاومتی را تدوین کرد و بر این اساس، احداث هشت پالایشگاه 60 هزار بشکه ای میعانات گازی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت و فراخوان آن نیز از دوم تیر ماه اعلام شد.

به طور متوسط برای ساخت هر یک از هشت پالایشگاه کوچک میعانات گازی پارس جنوبی به حدود 300 میلیون دلار سرمایه نیاز است.

این هشت پالایشگاه دارای یک یوتیلیتی واحد (آب، برق، بخار) خواهند بود که به هر یک از سرمایه گذاران، درصدی از سهام آن تعلق می گیرد و 20 درصد سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بعد از کش و قوس های طولانی؛ آغاز عملیات اجرایی 8 پالایشگاه سیراف اعلام شد

بعد از کش و قوس های طولانی؛ آغاز عملیات اجرایی 8 پالایشگاه سیراف اعلام شد