مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 فروردین 1394 ساعت 05:252015-04-18اقتصادي

مسئول خانه کشاورز همدان خبر داد محدودیت کشت سیب زمینی در همدان


مسئول خانه کشاورز همدان با بیان اینکه کشت سیب زمینی در استان باید محدود و مشخص باشد، گفت: کشاورزان باید خود نیز به فکر چاره جویی برای حل معضل کم آبی باشند و هر 20 هکتار کشت آبی را به 10 تا 12 هکتار کاهش دهند.

- ابوالقاسم سوزنچی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه کشاورزان باید در مصرف آب صرفه جویی کنند، اظهار کرد: در حال حاضر مصرف آب در کشت سیب زمینی بین 10 تا 12 هزار متر مکعب در هر هکتار است که می توان با روی آوردن به کشت تیپ، میزان مصرف آب را به 4 هزار متر مکعب در هکتار کاهش داد.

وی با بیان اینکه کشاورزان در صورت حمایت مسئولان می توانند در هر هکتار 6 هزار متر مکعب آب صرفه جویی کنند، افزود: در حال حاضر مشکل بزرگ کشاورزی در استان نداشتن برنامه و الگوی کشت است.

مسئول خانه کشاورز همدان با بیان اینکه حمایت های دولتی در راه کاهش مصرف آب، کافی نیست، تصریح کرد: برنامه هایی چون تبدیل زراعت به باغداری که مصرف آب را به یک پنجم می رساند در دستور کار است که باید انجام شود.

تولید تناژ بالای سیب زمینی در زمین های فرسود نشانه خوبی نیست وی در پاسخ به این سئوال که آیا سیب زمینی در شهرستان بهار به وسیله کود شیمیایی به ویژه نیترات بیش از حد استاندارد عمل می آید، ادامه داد: نمی توانم این ادعا را قبول کنم اما بنا به تجربه نمی توان تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئول خانه کشاورز همدان خبر داد محدودیت کشت سیب زمینی در همدان

مسئول خانه کشاورز همدان خبر داد محدودیت کشت سیب زمینی در همدان