مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 فروردین 1394 ساعت 01:452015-04-17بين الملل

دولت تونس از خروج 12 هزار تکفیری از این کشور جلوگیری کرده است


وزیر کشور تونس روز جمعه اعلام کرد مقامات این کشور در طول دو سال گذشتهاز خروج بیش از 12 هزار تکفیری از تونس جلوگیری کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از تونس ، ناجم الغرسلی که در یکی از کمیته های پارلمان تونس سخن می گفت افزود وزارتخانه او از ماه مارس سال 2013 از خروج 12 هزار و 490 تونسی از این کشور برای رفتن به مناطق جنگی در عراق ، لیبی و سوریه جلوگیری کرده است.

مقامات تونس تخمین می زنند که بین 2000 تا 3000 نفر از اتباع این کشور موفق شده باشند برای پیوستن به جهادی ها از تونس خارج شوند و همین امر در حکم یک خطر طولانی مدت در داخل تونس به حساب می آید.

الغرسلی اظهار داشت در سه ماهه اول سال 2015 حدود هزار نفر به علت عضویت در سازمانهای تروریستی به دادگاه معرفی شده اند اما او نگفت چه تعداد از این افراد زندانی شده اند و علیه چه تعدادی رسما تفهیم اتهام صورت گرفته است.

سخنگوی دفتر دادستانی تونس اخیر اعلام کرد از سال 2013 از 124 پرونده دادگاهی برای 83 مورد حکم صادر شده است اما او توضیح بیشتری نداد.

تونس از زمان قیام مردمی که باعث سرنگونی حکومت زین العابدین بن علی رییس جمهور مخلوع این کشور در سال 2011 شد هدف خشونتهای جهادی قرار داشته که تا به حال باعث کشته شدن دهها سرباز ارتش و مامور پلیس شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت تونس از خروج 12 هزار تکفیری از این کشور جلوگیری کرده است

دولت تونس از خروج 12 هزار تکفیری از این کشور جلوگیری کرده است