مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 فروردین 1394 ساعت 07:052015-04-02سياسي

انصارالله یمن: عربستان درصدد ایجاد شکاف بین انصارالله و صالح است


یکی از مسئولان جنبش انصار الله یمن روز چهارشنبه گفت عربستان تلاش می کند بین این جنبش و متحدش علی عبدالله صالح شکاف ایجاد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز از دبی، جنبش انصار الله تاکنون به مدت هفت روز در برابر حملات هوایی به فرماندهی عربستان مقاومت کرده و با حمایت یگان های ارتش یمن که به علی عبدالله صالح وفادار هستند به پیشروی در چند جبهه ادامه داده است.

محمد البخیتی عضو شورای سیاسی انصار الله گفت عربستان در نهایت تلاش می کند به ائتلاف این جنبش با صالح پایان دهد و صالح را به کودتا برضد حوثی ها تشویق کند.

وی هشدار داد رییس جمهور سابق در صورتی که دست به چنین کاری بزند، به پایان خط خواهد رسید.

البخیتی در مصاحبه تلفنی با رویترز از صنعا گفت: سعودی ها به مدت 35 سال از صالح حمایت کردند و اکنون صالح حاضر نشده است با ما بجنگد.

نجنگیدن صالح با ما به علت علاقه به ما نیست بلکه به علت ترس از ما است .

به گفته تحلیلگران، صالح که از سال 2002 تا 2009 با حوثی ها جنگید، در ماه های اخیر به حوثی ها کمک کرد کنترل پایتخت یمن را به دست بگیرند و حزبش نیز در جهت تضعیف عبدربه منصور هادی در پارلمان عمل کرد.

به عقیده این تحلیلگران، هدف نهایی صالح کمک به حوثی ها برای شکست دادن دشمنان مشترک و سپس کسب نفوذ در یمن و در نهایت کودتا علیه حوثی ها و منصوب کردن پسرش احمد به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انصارالله یمن: عربستان درصدد ایجاد شکاف بین انصارالله و صالح است

انصارالله یمن: عربستان درصدد ایجاد شکاف بین انصارالله و صالح است