مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 فروردین 1394 ساعت 21:052015-04-01بين الملل

یمنِ بدون ارتش رؤیای دیرینه عربستان است


یک روزنامه یمنی در گزارشی با اشاره به اینکه عربستان از سال ها پیش رؤیای یمن بدون ارتش و قدرت را در سر می پروراند، دلیل ترور یکی از رؤسای جمهوری این کشور را مخالفتش با همین مسئله اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، یک روزنامه یمنی در گزارشی اطلاعاتی تاریخی درباره آخرین پیشنهاد عربستان سعودی به ابراهیم الحمدی رییس جمهور پیشین یمن منتشر کرد.

بر اساس گزارش المساء پرس ، عربستان پیش از ترور الحمدی و برادرش در 11 اکتبر 1979، به او پیشنهاد داده بود یمن به یک کشور سیاحتی نظیر تونس تبدیل شود و دولت آن به پلیس، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و چند یگان نمادین نظامی محدود شود.

11 اکتبر 1979 إبراهیم الحمدی رییس جمهور وقت یمن و برادرش در شرایطی بسیار پیچیده و مشکوک کشته شدند، پس از الحمدی أحمد الغشمی به ریاست جمهوری یمن رسید، اما هنوز یک سال از حکومت الغشمی نگذشته بود که او نیز طی توطئه ای ترور شد و علی عبدالله صالح ریییس جمهور شد.

جمال عامر روزنامه نگار یمنی با انتشار این خبر در ادامه نوشت: یکی از وزرای وقت یمن در آن زمان این درخواست را به باد تمسخر گرفته و گفته بود: لابد عربستان برای ما رقصنده ها و دختران را وارد خواهد کرد! این روزنامه نگار یمنی در ادامه می نویسد، یمن بدون ارتش آرزو و رویای دیرینه عربستان بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یمنِ بدون ارتش رؤیای دیرینه عربستان است

یمنِ بدون ارتش رؤیای دیرینه عربستان است