مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 فروردین 1394 ساعت 15:002015-04-01سياسي

بیش از 700 آیه قرآن اهمیت طبیعت را مطرح کرده است


رییس انجمن اصول فقه حوزه با بیان اینکه در روایات متعددی آمده است که مسافرت کنید تا سالم بمانید گفت: بالغ بر 700 آیه در قرآن کریم در ارتباط با طبیعت آمده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی با بیان اینکه در قرآن کریم آیات بسیاری در زمینه حفظ طبیعت وجود دارد گفت: بالغ بر 700 آیه در قرآن کریم در ارتباط با طبیعت آمده است و در آن ها نسبت به طبیعت، تفکر در طبیعت و حفظ طبیعت سفارش شده است.

وی با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین(ع) در مورد طبیعت بیان کرد: پیامبر(ص) بارها بر حفظ منابع طبیعی و محصولات زمین تأکید کرده اند و فرموده اند که در واقع زمین مادر شماست.

رییس انجمن اصول فقه حوزه تصریح کرد: در قرآن کریم نسبت به نابود کردن محیط زیست واژه "اعتداء" وارد شده است و هشدار داده است که تجاوز به محیط زیست ممنوع است.

وی ابراز داشت: پیامبر(ص) می فرمایند که هرگاه شخصی درختی را بکارد خداوند به مقدار ثمرات درخت برای او ارج می نویسد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند که درختکاری کنید که هیچ عملی حلال تر از این کار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم قطع درختان ممنوع شمرده شده است گفت: امام صادق(ع) فرموده اند که درختان را قطع نکنید که عذاب الهی را د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 700 آیه قرآن اهمیت طبیعت را مطرح کرده است

بیش از 700 آیه قرآن اهمیت طبیعت را مطرح کرده است