مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 فروردین 1394 ساعت 10:552015-04-01بين الملل

کودکان عراقی از گرسنگی در محاصره داعش جان باختند


عضو کمیسیون مهاجرت در پارلمان عراق ضمن اعلام خبر خودکشی زنان عراقی که فرزندان خود را در مناطق تحت محاصره داعش در اثر گرسنگی از دست داده اند، - از سازمان های بین المللی خواست کمک های غذایی و بهداشتی خود را هرچه سریع تر به این مناطق ارسال کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، خانم لقاء وردی در کنفرانس مطبوعاتی در پارلمان عراق گفت: خانواده های عراقی در استان الانبار اعم از ساکنان اصلی شهرها و خانواده هایی که در این مناطق آواره شده اند، به دلیل گرفتار شدن در حلقه محاصره داعش در معرض گرسنگی شدید قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: صدها مادر و کودک در چندین شهر استان الانبار تحت محاصره اند و نیاز فوری به کمک های غذایی و دارویی دارند.

وردی افزود: در تماس با شهروندان و فعالان حقوق بشر برای ما محرز شده است که تعداد زیادی از کودکان در اثر گرسنگی و بیماری از دنیا رفته اند و تعدادی از مادران نیز به دلیل ناتوانی از تهیه شیرخشک و فراهم کردن غذا برای فرزندان دست به خودکشی زده اند.

نماینده پارلمان عراق خاطرنشان کرد: موارد مرگ و میر در میان آوارگان در شهرهای راوه، عانه و القائم به 48 مورد رسیده که در میان آنها تعدادی کودک هستند و 78 مورد سوختگی به دلیل استفاده از روش های ابتدایی در طبخ غذا در چادرهای قابل اشتعال و 216 مورد بیماری پوستی نیز گزارش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان عراقی از گرسنگی در محاصره داعش جان باختند

کودکان عراقی از گرسنگی در محاصره داعش جان باختند