مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 فروردین 1394 ساعت 01:002015-03-30بين الملل

آیا فرازونشیب 12 ساله «تحریم» به «توافق هسته ای» منتهی می شود؟


آیا فرازونشیب 12 ساله تحریم به توافق هسته ای منتهی می شود؟ " نامه نیوز - جمع وزرای خارجه ایران و قدرت های جهانی در لوزان سوییس جمع است و قرار است تا چند ساعت آینده تصمیم نهایی درباره حل و فصل پرونده هسته ای ایران اتخاذ و اعلام شود.

از همین رو، رفت و آمدهای سیاسی و نشست های دیپلماتیک در شهر کوچک لوزان در 2 روز اخیر به اوج خود رسیده است و جهان در چند ساعت آینده نظاره گرِ رخدادهای هتلِ بوریواژ است.

جان کری سفرش به آمریکا برای شرکت در یک مراسم یادبود را لغو کرد و از صبح روز یکشننبه تا اواخر بعد از ظهر، وزرای خارجه چین، روسیه و انگلیس نیز به دیگر همتایان خود در گروه 1+5 حاضر در شهر لوزان پیوستند.

با پیوستن یک به یک وزرای خارجه گروه 1+5 به شهر لوزان سوییس، اکنون همه در انتظار شنیدن نتیجه پایانِ یک دیپلماسی نوین بر سر پرونده هسته ای ایران هستند؛ دیپلماسی که با در پیش گرفتن مشی جدیدی از سوی ایران از یک طرف و دراز شدن دست تعامل و گفت وگو از سوی غرب در طرف دیگر، اکنون جهان را در آستانه یک اتفاقِ مهم و سرنوشت ساز قرار داده است.

وزرای خارجه هفت کشور دنیا امشب و فردا سه شنبه باید در لوزان سوییس باید گردهم آیند و با نشستن بر سر یک میز درباره اعلام تفاهم سیاسی تصمیم گیری کنند؛ تفاهم سیاسی مبنایی است برای رسیدن به توافق جامع که قرار است تیرماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا فرازونشیب 12 ساله «تحریم» به «توافق هسته ای» منتهی می شود؟

آیا فرازونشیب 12 ساله «تحریم» به «توافق هسته ای» منتهی می شود؟