مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 فروردین 1394 ساعت 06:202015-03-29فرهنگي

خانه شهردار دوره ناصرالدین شاه کجاست؟


این خانه که متعلق به محسن مقدم، کوچکترین پسر احتساب الملک؛ شهردار دوره ناصرالدین شاه بوده و اکنون به نام موزه مقدم شناخته می شود، یکی از مجلل ترین خانه های دوره قاجاریه است .

- .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو ، خانه و موزه مقدم به عنوان ارزشمندترین خانه جهان که دارای معماری بی نظیر و اشیای تاریخی گران بهایی است که این خانه مجلل دوران قاجاریه در مرکز شهر تهران قرار گرفته است.

خانه و موزه مقدم که به دلیل معماری بی نظیر و زیبا و اشیای تاریخی گران بهای درون آن از دهه 50 میلادی وقتی که پروفسور پوپ (Pope)، مورخ آمریکایی مقاله ای با عنوان: سیری در هنرهای ایرانی، در مجله "سپید و سیاه” راجع به این خانه منحصربه فرد و اشیاء تاریخی گران بهای درون آن به چاپ رساند؛ به عنوان ارزشمندترین خانه جهان شناخته شد؛ این روزها در مرکز شهر تهران میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان نوروزی است.

در راستای ترویج فرهنگ گردشگری ارزان و با هدف آشنایی شهروندان با فرهنگ و هویت ایرانی و نیز غنی سازی اوقات فراغت در ایام نوروز؛ طرح ویژه گردشگری با عنوان مهمان طهران در محله های مرکزی پایتخت که بخشی از طهران قدیم و بناهای ارزشمند تاریخی در آن قرار گرفته که در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه شهردار دوره ناصرالدین شاه کجاست؟

خانه شهردار دوره ناصرالدین شاه کجاست؟