مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 فروردین 1394 ساعت 01:252015-03-28اقتصادي

سیف: تحرک در بازار مسکن از اهداف جدی بانک مرکزی


رییس کل بانک مرکزی تحرک در بازار مسکن را از اهداف جدی این بانک دانست و گفت: نظر اعضای شورای پول و اعتبار هم در این زمینه مثبت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما(واحد مرکزی خبر)، ولی الله سیف در برنامه گفتگوی وی‍ژه خبری شنبه شب شبکه دوم سیما با اشاره به اینکه نظام بانکی همه توان تسهیلاتی خود را به صحنه آورده است گفت: موضوع مهار تورم به عنوان محور اصلی و همچنین خروج از رکود از سیاست گذاری های ابتدای سال 93 بود.

وی افزود: بررسی ها نشان داد که نظام بانکی می تواند 280 هزار میلیارد تومان تسهیلات را پرداخت کند که در آخر بهمن 292 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و با این روند پیش بینی می شود که این مبلغ تا آخر اسفند پارسال به 320 هزار میلیارد تومان برسد.

سیف این روند را بسیار مثبت دانست و گفت: این سیاست نشان داد که دولت سیاست انقباضی در پیش نگرفته است و حتی می شود این سیاست را انبساطی نامید.

وی افزود: قرار بود 60 درصد این تسهیلات در اختیار سرمایه در گردش واحدهای تولیدی باشد که خوشبختانه این 60 درصد در آمار 11 ماهه به دست آمد.

رییس کل بانک مرکزی گفت: 80 درصد تسهیلاتی که به صنعت داده شده مرتبط با سرمایه در گردش است؛ ظرفیت نظام بانکی همین مقداری است که وجود دارد و سعی می کنیم با تدابیری آن را حداکثرسازی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیف: تحرک در بازار مسکن از اهداف جدی بانک مرکزی

سیف: تحرک در بازار مسکن از اهداف جدی بانک مرکزی