مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 فروردین 1394 ساعت 10:502015-03-28پزشكي

علائم جسمانی و روانی «اضطراب»


این متخصص بهداشت روان با بیان آثار اضطراب در افراد گفت: اضطراب موجب می شود تا فرد حالت ناسازگارانه پیدا کند و روابط فردی و اجتماعی او مختل کد.

- امیرمحمد شهسوارانی، روانشناس در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، اضطراب را حالت برانگیختگی عنوان کرد و اظهار داشت: فرد مضطرب احساس دلشوره، نگرانی، ناآرامی و نوعی احساس مبهم ترس دارد که منبعی خارجی و مشخص برای آن متصور نیست.

وی افزود: یکی از حالت های استرس زا در انسان اضطراب است و در واقع اضطراب هم ایجاد استرس می کند و هم ناشی از آن است.

* اضطراب روابط فردی و اجتماعی را مختل می کنداین متخصص بهداشت روان با بیان آثار اضطراب در افراد گفت: اضطراب موجب می شود تا فرد حالت ناسازگارانه پیدا کند و روابط فردی و اجتماعی او مختل کد.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل وضعیت برانگیختگی مزمن ، به بروز آسیب های جدی به دستگاه عصبی و اندام های داخلی بدن منجر می شود که از آن به عنوان کلی سندرم انطباق عمومی یاد می شود.

*علائم جسمانی اضطراباین روانشناس گفت: عرق کردن کف دست ها، کف پاها، زیر بغل، خشکی گلو، احساس سرگیجه، تنگی نفس، تند شدن تنفس، افزایش ضربان قلب، برانگیختگی، تاری دید، سر درد کمربندی از شقیقه ها تا پیشانی، مشکلات گوارشی مانند سوزش معده، چنگ زدن معده، دل درد و ناتوانی در بلع جزو ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم جسمانی و روانی «اضطراب»

علائم جسمانی و روانی «اضطراب»