مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 فروردین 1394 ساعت 08:152015-03-28اقتصادي

دولت در جهت نجات صنعت فولاد گام برداشت


مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه به دلیل افت قیمت تمام شده فولادسازان در کشورهای شمال ایران کار برای فولادسازان داخلی در بازارهای صادراتی و همچنین بازار داخلی سخت شده است، افزود: خوشبختانه اخیرا دولت با موافقت با افزایش تعرفه واردات فولاد تا حدودی در راستای نجات صنعت فولاد کشور گام برداشت.

بهرام سبحانی در گفت وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه قیمت سنگ آهن در بازار جهانی نصف شده اما این اتفاق در ایران رخ نداده است، افزود: از سوی دیگر شاهد کاهش شدید قیمت انرژی هم بوده ایم و مجموعه این عوامل باعث شده تا قیمت تمام شده فولاد تولیدی در کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه شمالی ایران به شدت کاهش یابد و به همین دلیل آنها رو به ارزان فروشی محصولات خود آورده اند.

وی افزود: البته کاهش شدید ارزش پول روسیه و اوکراین نیز بی تاثیر نبوده و باعث شده تا صادرات فولاد و محصولات فولادی این دو کشور رونق زیادی بگیرد.

سبحانی با بیان اینکه بسیاری از کشورها با وضع تعرفه به حمایت از صنعت فولاد خود در شرایط کنونی پرداخته اند، اضافه کرد: ما نیز خواسته خود را در این زمینه به دولت انتقال دادیم که خوشبختانه بعد از انجام کارهای کارشناسی اخیر با پیشنهاد افزایش تعرفه واردات فولاد موافقت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت در جهت نجات صنعت فولاد گام برداشت

دولت در جهت نجات صنعت فولاد گام برداشت