مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 فروردین 1394 ساعت 20:052015-03-27بين الملل

الجزیره: ایران توقف فوری حملات و مذاکره طرفهای یمنی را خواستار شد


41:35.

22ایران خواستار توقف فوری حملات به یمن و برقراری مذاکره بین طرفهای یمنی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران خواستار توقف حملات هوایی به یمن شد.

ظریف که در خلال مذاکرات هسته ای با خبرنگاران سخن می گفت، افزود: تهران حملات هوایی به یمن را محکوم و بر ضرورت توقف آن تاکید می کند.

وی افزود: همه باید از گفتگو و مصالحه ملی در یمن حمایت کنند.

عبدالقادر فایز رییس دفتر شبکه الجزیره در تهران گفت: بعید است که موضع ایران در برابر حمله کشورهای عربی به رهبری عربستان به یمن تغییر جوهری کند، با این حال ایران به نظر پذیرفته که این حملات تا نرسیدن به اهداف خود متوقف نخواهد شد.

به همین علت ظریف اعلام کرده است که ایران آماده است هر گونه تسهیلاتی را برای زمینه سازی مذاکره طرفهای یمنی فراهم و از آن حمایت کند تا به راه حل سیاسی برسند.

در همین حال حسن روحانی رییس جمهور ایران نیز در سطح بسیار عالی با برخی سران مهم جهان تلفنی گفتگو کرده و درباره موضوع یمن نیز با آنان سخن گفته است و این تلاش دیپلماتیک قوی، در برابر حملات کشورهای عربی به یمن است.

با این حال نباید انتظار داشت که اگر اوضاع از این که هست بدتر و حملات به یمن تشدید شود، ایران همپیمان خود یعنی حوثیها و انصارلله را در یمن فراموش کند و آنان را تنها بگذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الجزیره: ایران توقف فوری حملات و مذاکره طرفهای یمنی را خواستار شد

الجزیره: ایران توقف فوری حملات و مذاکره طرفهای یمنی را خواستار شد