مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 فروردین 1394 ساعت 11:052015-03-27اجتماعي

پیاده روی اربعین با راهیان نور عجین شود


باید فصلی نو در پیاده روی اربعین آغاز شود که بتواند با راهیان نور عجین شود و تاریخ تمدن ساز در ایران را نیز تحت پوشش قرار دهد.

- سیدمحمدمهدی فاطمی صدر در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: می توان فصلی نو در پیاده روی اربعین آغاز کرد که بتواند با راهیان نور عجین شود و تاریخ تمدن ساز در ایران را نیز تحت پوشش قرار دهد.

وی در توضیح گفته های خود افزود: ما در تاریخ، با تمدن شیعی و گفتمان نبرد پایان ناپذیر حق علیه باطل مواجه هستیم که از زمان بعثت پیامبر این رو موضوع با یکدیگر پیوند خورده اند.

مدیر مرکز مطالعاتی و تر با اشاره به لزوم روایتگری حوادث پس از عاشورا تاکنون در امتداد مسیر عاشورا گفت: سیر حوادث تاریخی از ابتدای بعثت تاکنون به خصوص پس از عاشورا یک زنجیزه است که حوادث مختلف زنجیره های مختلف آن را تشکیل می دهند.

وی عنوان کرد: ما در پیاده روی اربعین می توانیم با حرکت از مسیر خرمشهر، شلمچه، تنومه، قرنه و سپس العماره و نجف به سوی کربلا مکان های از جمله مکان شهادت شهید باکری و عملیات خیبر را از نزدیک بازید کنیم و با نحوه شهادت و دیگر مقتضیات مکانی آن محل ها آشنا بشویم.

فاطمی صدر بیان کرد: این مسیر، مسیری است که ایرانی ها تاریخ رشادت های نسل گذشته خود را در آن احساس می کنند و اصطلاحا می توان گفت این مسیر یک مسیر پر بار تر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیاده روی اربعین با راهیان نور عجین شود

پیاده روی اربعین با راهیان نور عجین شود