مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1393 ساعت 19:362015-03-06سياسي

توضیح بانک مرکزی پیرامون طرح اسکناس 5000 تومانی


بانک مرکزی به شبهات مطرح شده پیرامون انتشار اسکناس 50000 ریالی با طرح سردر دانشگاه تهران در آیین هشتادمین سال تاسیس این دانشگاه، پاسخ داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو بانک مرکزی به شبهات مطرح شده برخی روزنامه ها و پایگاه های خبری پیرامون انتشار اسکناس 50000 ریالی با طرح سردر دانشگاه تهران در آیین هشتادمین سال تاسیس این دانشگاه، پاسخ داد.

بانک مرکزی افزوده است: دانشگاه تهران نخستین و مهم ترین دانشگاه کشور و مهد پرورش استعدادهای برتر و نخبگان از دیرباز بوده و هست.

تا جایی که رهبر معظم انقلاب در جمع اساتید این دانشگاه فرمودند برترین دانشگاه کشور یعنی دانشگاه تهران که در واقع باید گفت دانشگاه تهران، دانشگاه ایران است و همیشه الهام بخش و پیشرو بوده و بیش از این هم انشاءالله باید باشد.

- تغییر بخشی از طرح اصلی یک اسکناس یا سکه و انتشار آن به عنوان اسکناس و سکه یادبود و بزرگداشت به معنی حذف طرح اصلی نیست و اسکناس 50000 ریالی مزین به حدیث نبوی، نقشه ایران همراه با نشان انرژی هسته ای جمع آوری نشده و در چرخه پولی کشور معتبر است و انتشار آن ادامه خواهد یافت.

- انتشار اسکناس و سکه یادبود به مناسبتهای گوناگون ملی، مذهبی و بزرگداشت موضوعی خاص، در ایران و جهان سابقه ای طولانی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح بانک مرکزی پیرامون طرح اسکناس 5000 تومانی

توضیح بانک مرکزی پیرامون طرح اسکناس 5000 تومانی