مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1393 ساعت 15:302015-03-06اقتصادي

عشایر تقویم کوچ را رعایت کنند/ فشار سه برابری به مراتع همدان


مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به اینکه مراتع استان ظرفیت 600 هزار دام را دارد اما دومیلیون واحد دامی از آن استفاده می کنند، گفت: - عشایر باید تقویم کوچ را رعایت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، محمدرضا همتی ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز همدان با اشاره به اینکه بیش از ظرفیت مراتع استان، دام داریم، بیان داشت: به دنبال تغییر دادن معیشت دامداران و عشایر با ایجاد صنایع تبدیلی و برای رسیدن به آن نیز به دنبال تاسیس صندوق حمایت از منابع طبیعی هستیم.

وی ادامه داد: اعتبارات دولتی کفاف امور منابع طبیعی کشور را نمی دهد و این صندوق با 49 درصد سهم دولتی و 51 درصد سهم خصوصی راه اندازی می شود تا تسهیلات در اختیار دامداران و بهره برداران مراتع قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش دولتی در این نهاد امکان جذب سرمایه انسانی نیست و باید مردم به یاری این نهاد بیایند، افزود: این نهاد آمادگی دارد تا با توسعه بخش زارعت چوب و گیاهان دارویی به حفظ آب و خاک کمک کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان افزود: به دنبال اجرای مدیریت جامع در حوزه های آبخیز استان هستیم که در این طرح در مناطق بالادست سدها اقداماتی انجام می شود تامانع تخریب مراتع تاحد ممکن شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایر تقویم کوچ را رعایت کنند/ فشار سه برابری به مراتع همدان

عشایر تقویم کوچ را رعایت کنند/ فشار سه برابری به مراتع همدان