مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1393 ساعت 13:552015-03-06سياسي

امام جمعه خوی: راهیان نور حرکتی جهادی برای افزایش معنویت و بصیرت است


امام جمعه خوی از راهیان نور به عنوان حرکت جهادی برای افزایش معنویت و بصیرت مردم بیان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزای فارس از خوی حجت السلام سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: موضوع طبیعت و بهره گیری درست از منابع طبیعی به قدری در آیات و روایات از ابعاد مختلف مورد توجه و تأکید قرار گرفته است که موجب حیرت و شگفتی جهانیان شده است.

وی افزود: مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل می گوید من اعتقاد راسخ دارم ارزش های معنوی جهان اسلام بستر مناسبی برای اجرای برنامه های لازم جهت حفظ طبیعت و تنوع زیست محیطی است.

خطیب جمغه خوی با اشاره به دستورالعمل های متعدد اسلام در زمینه طبیعت، گفت: توصیه به کشاورزی، دامداری، باغداری، بیان فلسفه آفرینش زمین، خورشید، آسمانها، ستارگان، خواص گیاهان و میوه ها، فواید اشجار و مراتع، تأکید به عمران و آبادانی زمین از جمله موضوعاتی هستند که در معارف دینی مورد توجه قرار گرفته اند.

وی در ادامه گفت: مبارزه با نفس به قدری مهم و در عین حال سخت و طاقت فرسا است که پیامبر خدا(ص) از آن تعبیر به جهاد اکبر کرده است.

شکوری بیان کرد: قناعت کردن، راضی شدن به حداقل، دوری جستن از دنیاپرستان، شناسایی بدی های نفس خویش و پرهیز از لذت های دنیوی از جمله روش های مبارزه با نفس از دیدگاه روایات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه خوی: راهیان نور حرکتی جهادی برای افزایش معنویت و بصیرت است

امام جمعه خوی: راهیان نور حرکتی جهادی برای افزایش معنویت و بصیرت است