مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1393 ساعت 12:202015-03-06سياسي

چرا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» ؟


رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران - یکی از وظایف هر یک از ما در جامعه توجه به مسئولیت هایمان در قبال دیگران است و یکی از این مسئولیت ها توجه به گروه های نیازمند حمایت است؛ همان کسانی که نیازمند محبت و دستگیری اند.

در این میان نیز یک نسبت معکوس وجود دارد؛ به این صورت که هر چقدر این توجه به ایفای مسئولیت اجتماعی در جامعه کمتر شود مشکلات جامعه بیشتر می شود.

پس این کمک ها و حمایت ها ضمن دارابودن اجر معنوی، واجد نفع خود ما در جامعه نیز هست؛ چون جامعه سالم و عاری از فقر و آسیب اجتماعی که بخش عمده ای از آن در سایه همین حمایت ها از هم، محقق می شود، بستر سالم تری برای زندگی همه ماست.

و شاید به همین دلیل بوده که شاعر نامی ایران زمین شیخ اجل سعدی شیراز این شعر زیبا را سروده که: بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش یک گوهرند چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار و برای ما که در این روزهای پرتلاطم بنا با دلایل مختلف و گرفتاری هایی که داریم بارها پیش آمده که این وظیفه را فراموش کرده ایم نهادها و سازمانها فرصت هایی را ایجاد می کنند که می تواند این وظیفه را یادآوری کند که از جمله آنها برگزاری جشن نیکوکاری توسط کمیته امداد در اسفندماه هر سال است تا از این طریق کمک های مردم را به دست نیازمندان برساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» ؟

چرا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» ؟