مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1393 ساعت 02:302015-03-05سياسي

شهر دیرینه های پایدار در دل کویر را بشناسیم


سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان نهبندان گفت که این شهرستان به عنوان سرزمین دیرینه های پایدار استان خراسان جنوبی با داشتن بزرگ ترین شهر سنگی شرق ایران و دیدنی ترین تأسیسات سنتی در کویر است.

- علی شبانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان جنوبی، گفت: شهرستان نهبندان با 41 هزار و 102 کیلومتر مربع وسعت، جنوبی ترین شهر استان خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: این شهر در طول جغرافیایی 60 درجه و 30 دقیقه و عرض جغرافیایی 31 درجه و 33 دقیقه و در ارتفاع 1196 متری از سطح دریاهای آزاد قرار گرفته است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان نهبندان، با بیان این که این شهرستان به اقتضای موقعیت طبیعی آن و مجاورت با کویر، دشتی نسبتاً وسیع واقع شده است، اظهار کرد: از نظر ناهمواری این شهرستان در شمال مشتمل بر ارتفاعاتی است که قلل آن به 2500 متر می رسد، که کوه سرخ، کوه بیدمشک، کوه بوبک از جمله این ارتفاعات است.

شبانی با اشاره به پیشینه تاریخی این شهرستان، تصریح کرد: در زمانی که سیستان و قهستان به عنوان دو منطقه حاکم نشین مطرح بوده اند نه و بندان دو مرکز مهم حکومتی بر شمرده می شده اند که برای هر کدام نایب الحکومه ای از سوی حاکم انتخاب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر دیرینه های پایدار در دل کویر را بشناسیم

شهر دیرینه های پایدار در دل کویر را بشناسیم