مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1393 ساعت 00:052015-03-05پزشكي

رییس شبکه دامپزشکی فهرج: بیماری های قابل انتقال از ماهی قرمز را جدی بگیریم


رییس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: با توجه به استقبال گسترده از خرید ماهی باید بیماری های قابل انتقال از ماهی قرمز به انسان را جدی گرفت.

- مهدی بمان دشتی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: با نزدیک شدن ایام نوروز و استقبال گسترده از خرید ماهی قرمز و احتمال انتقال بیماری های قابل انتقال از ماهی قرمز به انسان باید بیماری های قابل انتقال از ماهی قرمز به انسان را جدی گرفت.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج بیان کرد: ماهی قرمز مانند سایر موجودات زنده دارای بیماری های مشترک با انسان است، حساسیت های پوستی، بیماری های قارچی، عفونت های گوارشی و .

از طریق این ماهی ها به انسان منتقل می شود.

وی متذکر شد: آشنایی با بیماری های ماهی قرمز و روش های پیشگیری و بعضا درمان آن ها می تواند برای جلوگیری از مرگ و میر این نوع ماهی مفید باشد.

بمان دشتی یادآور شد: ماهی قرمز عمدتا به علت نگهداری در ظروف نامناسب، تغذیه نادرست و عدم توجه به عوامل آب و نگهداری آن در مقدار کمی آب در داخل ظرف تلف می شود.

وی تاکید کرد: مردم ماهی قرمز را از مراکز مجاز بهداشتی و با نظارت شبکه دامپزشکی تهیه و از خرید ماهی های مهاجم و آرام در کنار هم و ماهی های با دم و باله ترک برداشته و زبر و ناصاف و ماهی هایی که در لبه های دم رده ها و لکه های سفید و رگ های قرمزی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس شبکه دامپزشکی فهرج: بیماری های قابل انتقال از ماهی قرمز را جدی بگیریم

رییس شبکه دامپزشکی فهرج: بیماری های قابل انتقال از ماهی قرمز را جدی بگیریم