مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1393 ساعت 17:152015-03-05بين الملل

نشست شورای حکام پایان یافت


نشست فصلی اسفند ماه شورای حکام امروز پنج شنبه با انتقاد ایران، کشورهای عربی و برخی دیگر از اعضا از رژیم صهیونیستی به پایان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا در این جلسه جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه عرب و جمعی دیگری از اعضا در باره کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاحهای هسته ای که قرار بود بر اساس مصوبه کنفرانس بازنگری 2010 در سال 2012 تشکیل شود ولی برگزار نشد، صحبت کردند.

ایران و کشورهای عربی به همراه ونزوئلا و کوبا و چند عضو دیگر، تنها مانع اصلی عدم تحقق و ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای را رژیم صهیونیستی اسراییل و برنامه هسته ای مخفیانه این رژیم اعلام کردند.

در مقابل نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا در حمایت از رژیم اسراییل صحبت کردند.

ایران ضمن انتقاد از حامیان رژیم اسراییل بویژه در شورای امنیت که مانع هر گونه فشاری بر این رژیم شده اند اعلام کرد که این موضوع را با جدیت تمام در کنفرانس بازنگری معاهده عدم اشاعه (اردیبهشت ماه در نیویورک) پیگیر خواهد کرد و کشورهایی که به وظیفه خود برای برگزاری کنفرانس 2012 عمل نکرده اند باید به کنفرانس 2015 پاسخگو باشند.

متن کامل بیانیه ایران در نشست شورای حکام که رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی قرائت کرد به این شرح است:بسم الله الرحمن الرحیمخانم رییس، مدیرکل آژان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست شورای حکام پایان یافت

نشست شورای حکام پایان یافت