مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1393 ساعت 13:452015-03-05سياسي

ابزار اجرای سیاست های ارزی در ایران وجود ندارد


معاون اقتصادی و بودجه مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی گفت: ابزار اجرای سیاست های ارزی در ایران وجود ندارد و یا بسیار کم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، محمد قاسمی در نشست آسیب شناسی فرآیند بودجه ریزی ایران که در دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی برگزار شد، با اشاره به ضعف ایران در اجرای سیاست ها ارزی، بیان کرد: این در حالی است که این سیاست های پولی و ارزی در ایران شناخته شده هستند.

وی ادامه داد: وضع ابزارهای اجرای سیاست های مالی بدتر از پولی است چرا که این سیاست ها حتی شناخته نشده است، به طور مثال تدوین قانون مالیات همگانی است و افزایش آن نیز برای همه اعمال می شود.

قاسمی با بیان اینکه دولت برای تدوین بودجه عملکرد سال جاری را می سنجد، گفت: در تدوین لایحه بودجه توسط دولت میزان درآمدهای مالیاتی 22 درصد و منابع حاصل از درآمدهای نفتی با کاهش 7 هزار میلیارد تومانی نسبت به سال گذشته 71 هزار میلیارد تومان برنامه ریزی شده است در حالی که مجلس این ارقام را به 30 درصد درآمد مالیاتی افزایش و 53 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی کاهش داد.

وی درخصوص تغییر شکل بودجه منابع نفتی توسط مجلس، اظهار کرد: مجلس بودجه را دو سقفی کرده است یعنی به دولت اجازه داده تا 53 هزار میلیارد تومان در ردیف های اجرایی بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابزار اجرای سیاست های ارزی در ایران وجود ندارد

ابزار اجرای سیاست های ارزی در ایران وجود ندارد