مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1393 ساعت 13:302015-03-05اجتماعي

ضرورت آموزش مردم به منظور حفاظت از محیط زیست


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آموزش در سطح جامعه کلید اصلی و اولیه مشارکت مردم است و آموزش باید همراه با اطلاع رسانی شفاف باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سرویس محیط زیست ایسنا، دکتر سعید متصدی در دومین کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس که امروز در سالن همایش های سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد، افزود: هنگام ورود پدیده گرد و غبار در اهواز تلاش کردیم به مردم از طریق پیامک اطلاع دهیم و به آنها گفته شد که گرد و غبار 10 هزار میکروگرم در مترمکعب است.

بنابراین اگر قصد جلب مشارکت مردم را داریم باید اطلاعات دقیق به آنها ارائه بدهیم چون در غیر این صورت مردم به تدریج از ما فاصله می گیرند.

وی تاکید کرد: در زمینه فعال کردن مردم و جوامع محلی ضعیف عمل کرده ایم و فقط از آنان کمک می خواهیم.

این در حالی است که اگر قصد داریم جوامع محلی را در حفاظت از محیط زیست دخیل کنیم باید مردم از منافع حفاظت از محیط زیست بهره ببرند چراکه در غیر این صورت همکاری های لازم را با ما انجام می دهند.

معاون سازمان محیط زیست تاکید کرد: همچنین باید افراد و سازمان های موثر در حوزه محیط زیست مانند مجلس و قوه قضاییه را در این زمینه وارد کنیم چراکه اگر این نهادها در حاشیه قرار داشته باشند با محیط زیست ارتباط لازم را پیدا نمی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت آموزش مردم به منظور حفاظت از محیط زیست

ضرورت آموزش مردم به منظور حفاظت از محیط زیست