مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1393 ساعت 18:352015-03-04اجتماعي

اعتراض به جاده سازی در پناهگاه حیات وحش و پارک ملی بختگان


شماری از انجمن های زیست محیطی در نامه ای اعتراض خود را نسبت به جاده سازی در پناهگاه حیات وحش و پارک ملی بختگان اعلام کرده و از رییس سازمان محیط زیست در خواست لغو این مجوز را دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، در این نامه که خطاب به رییس سازمان محیط زیست نوشته شده آمده است: برای ما دوستداران طبیعت و مدافعان زیست پایدار در سرزمین ایران، جای شگفتی است که چگونه در دولت تدبیر و امید، که بیش از تمامی دولت های پیشین اظهار علاقه به محیط زیست کرده است، امکان دارد به طرح های مغایر با حفظ تمامیت مناطق حفاظت شده مجوز داده شود؟! یکی از این موارد، موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با طرح تعریص جاده ی خاکی نی ریز ـ خرامه ـ شیراز در محدوده ی پناهگاه حیات وحش و پارک ملی بختگان است که حتی در دولت پیشین هم مجوز آن صادر نشد.

نیازی به یادآوری نیست که به موجب قانون الحاق ایران به کنوانسیون رامسر و کنوانسیون تنوع زیستی، دولت ایران مسؤول حفظ تنوع زیستی و شبکه مناطق حفاظت شده ی کشور و متعهد به حراست از تالاب های بین المللی کشورمان شده است.

از این رو، هرگونه اقدامی که موجب از میان رفتن یکپارچگی این مناطق شود، نشانگر ضعف دولت در عمل به تعهدات ملی و بین المللی تلقی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض به جاده سازی در پناهگاه حیات وحش و پارک ملی بختگان

اعتراض به جاده سازی در پناهگاه حیات وحش و پارک ملی بختگان