مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1393 ساعت 18:162015-03-04اقتصادي

تسهیلات مسکن؛کاهش یا افزایش؟/رکود بازار مسکن چه زمانی تمام می شود؟


مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی در حوزه پرداخت تسهیلات به بخش مسکن هم باعث نشده است تا انتقاد فعالان این حوزه به سهم واقعی مسکن از کل تسهیلات پرداخت شده بانکی طی سال های اخیر فروکش کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اشتغال خبرگزاری دانشجو ، منتقدان بخش مسکن همچنان معتقدند سهم واقعی مسکن از تسهیلات بانکی بسیار کمتر از آن چیزی است که نهادهای متولی شبکه بانکی کشور وعده داده بودند.

از زمانی که بانک مرکزی در زمان دولت هشتم تصمیم گرفت، سهم هر یک از بخش های تولید، خدمات، کشاورزی، مسکن و بازرگانی را از کل تسهیلات بانکی مشخص و به شبکه بانکی ابلاغ کند، حوزه مسکن و ساختمان همواره سهمی 25 درصدی را روی کاغذ و براساس ابلاغیه ها به خود اختصاص داده است؛ اما بررسی آمارها و گزارش های رسمی منتشر شده توسط نهادها و سازمان های مرتبط با این حوزه نشان می دهد در سال های اخیر، آنچه در حوزه تسهیلات مسکن شاهد تحقق آن بوده ایم به مراتب کمتر از سهمی است که در ابلاغیه های بانک مرکزی و مصوبات شورای پول و اعتبار درنظر گرفته شده است.

مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار مبنی بر پرداخت وام های 15 میلیونی مسکن روستایی، ساخت در بافت های فرسوده و افزایش سقف وام مسکن مهر که همگی در چند ماه اخیر به بانک مرکزی ابلاغ و توسط این بانک به شبکه بانکی ابلاغ شده، در کنار مخالفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیلات مسکن؛کاهش یا افزایش؟/رکود بازار مسکن چه زمانی تمام می شود؟

تسهیلات مسکن؛کاهش یا افزایش؟/رکود بازار مسکن چه زمانی تمام می شود؟