موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1393 ساعت 14:552015-03-04پزشكي

معرفی عوامل خطرناک در ابتلا به سرطان مری


یک متخصص آنکلوژی و سرطان، علائم شایع در بروز سرطان مری را اعلام کرد و گفت: برخی از عوامل در پیدایش این سرطان مؤثرند که در این میان افزایش سن، مهمترین عامل شناخته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، حسین امیری گفت: سرطان مری در مراحل اولیه معمولاً علائمی از خود نشان نمی دهد، اما با رشد بیشتر سرطان، شایع ترین علائم آن بروز می کند.

وی ادامه داد: از جمله این عوامل، این است که غذا در مری گیر می کند و گاهی بر می گردد، احساس درد هنگام بلع غذا و درد در قفسه سینه و ناحیه پشت از دیگر علائم است.

امیری افزود: گاهی نیز این نوع سرطان خود را با کاهش وزن، سوزش سر دل یا ترش کردن، صدای گرفته یا سرفه ای که طی دو هفته رفع نشود، نشان می دهد.

یک متخصص آنکلوژی گفت: البته این علائم معمولاً در اثر سرطان مری یا بیماری های دیگر به وجود می آیند.

گاهی نیز هر یک از این علائم نشانه سرطان مری نیست ولی باید فرد به پزشک مراجعه کند.

امیری در مورد عوامل موثر در بروز سرطان مری ادامه داد: سن، عامل اصلی سرطان مری است و احتمال ابتلا به بیماری با افزایش سن افزایش می یابد.

بیشترین افرادی که بیماری سرطان مری آنها مشخص شده است 65 ساله یا مسن تر هستند.

وی افزود: همچنین مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان مری هستند و استعمال دخانیات فاکتور خطر دیگری است به طوری که افرادی که دخانیات مصر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی عوامل خطرناک در ابتلا به سرطان مری

معرفی عوامل خطرناک در ابتلا به سرطان مری