مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1393 ساعت 14:302015-03-04سياسي

شهدای کرمانشاه - 72 شهادت پاسخی برای سرنگونی سلاخان پهلوی


شهید مجتبی جعفری از شهدای کرمانشاهی گرانقدر انقلاب اسلامی است که به همراه دیگر هم رزمانش در تجمع اعتراض آمیز علیه رژیم پهلوی در کرمانشاه به دلیل پافشاری در برابر سرنگونی سلاخان قتلگاه پهلوی به شهادت رسید.

- " از کرمانشاه، شهید مجتبی جعفری در اردیبهشت ماه سال 1340 در یک خانواده مذهبی و معتقد به مذاهب اسلامی در شهر کرمانشاه به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا مقطع دوم دبیرستان در این شهر گذراند.

این شهید بزرگوار با وجود اینکه استعداد کم نظیری در تحصیل داشت، اما روح ظلم ستیزیش به او اجازه ماندن و ادامه تحصیل در هوای تعفن رژیم آمریکایی پهلوی را نداد.

علاقه وی به کسب علم و آموختن آن به اندازه ای بود که در ایام تابستان زمان گذراندن اوقات فراغت به دوستانش که در دروس تحصیلی مشکل داشتند کمک می کرد و موفقیت آنان را بر مسرت خود ترجیح می داد.

در زمان رژیم پهلوی که راه برای انحراف مردم به ویژه جوانان هموار بود و هر نوع وسیله لهو و لعب در دسترس بود، شهید جعفری با نماز، روزه و مطالعه کتاب های دینی از هواهای نفسانی که افراد را تهدید می کرد به دور ماند.

این شهید والامقام با وجود اینکه به سن تکلیف نرسیده بود و سن بسیار کمی داشت در آن هنگام که فریادهای مرگ بر شاه تنها خشم و غضب فرعون دوران را برمی انگیخت با حضور جدی و مستمر خود در راهپیمایی ها در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهدای کرمانشاه - 72 شهادت پاسخی برای سرنگونی سلاخان پهلوی

شهدای کرمانشاه - 72 شهادت پاسخی برای سرنگونی سلاخان پهلوی