مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1393 ساعت 12:252015-03-04دانش

لزوم توجه به کیفی سازی آموزش مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی


تقریبا 15 درصد دانشجویان کل کشور در دانشگاه های علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند و نشان دهنده سهم بالای این دانشگاه در آموزش کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در سی و پنجمین گردهمایی روسای واحدهای علمی کاربردی با بیان اینکه محور اجلاس به خوبی تعریف شده است، افزود: یکی از مسائل اصلی که فقدان آن را در نظام آموزش عالی حس می کنیم نبود برنامه است و وقتی برنامه راهبردی نداشته باشیم یعنی افق آینده را نمی دانیم چنانچه شاهدیم برخی مراکز آموزشی برنامه ها را مقطعی و موردی تعریف می کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم، با بیان اینکه آموزش مهارتی و فنی و حرفه ای از ضروریات عصر کنونی است، ادامه داد: بسیاری از سازمان های بین المللی بخش مهمی از توصیه های خود را به ساماندهی آموزش مهارتی اختصاص داده اند.

وی اظهار کرد: به دلیل مشکلات ناشی از بیکاری و ناهماهنگی نظام آموزش نظری و رشد کمی بی رویه فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه در مقطع کارشناسی، مساله مهارت آموزی یکی از مسائل حساس در کشور شده است.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به فراخوان جذب هیات علمی، افزود: تاکنون 25 هزار نفر در این فراخوان ثبت نام کردند که بیش از دو سوم آنها مدرک دکترا دارند ولی متاسفانه ظرفیت جذب در مراکز آموزش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه به کیفی سازی آموزش مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی

لزوم توجه به کیفی سازی آموزش مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی