مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1393 ساعت 11:402015-03-04پزشكي

ریزش مو را متوقف کنید


یک متخصص داروسازی سنتی، استرس و وراثت را از جمله عوامل دخیل در ریزش مو عنوان کرد و گفت: در دو طب سنتی ایران و هند استفاده از برخی گیاهان دارویی موجب تقویت و پیشگیری از ریزش مو می شود.

- دکتر محمدحسین فرزایی در گفت وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه کرمانشاه، عوامل زمینه ای متعددی از جمله استرس، تنش های عصبی، وراثت، تغییرات هورمونی بدن، استفاده از ترکیبات شیمیایی آرایشی و بهداشتی و سوء تغذیه را در ریزش مو دخیل دانست.

وی اظهار کرد: در جوامع امروزی به دلیل افزایش تنش ها و فشارهای شغلی و اجتماعی و همچنین استفاده بی رویه از مواد شیمیایی در غالب فرآورده های بهداشتی و آرایشی و همچنین عدم مصرف ترکیبات طبیعی (میوه و سبزیجات) مسئله ریزش مو و ضعیف شدن فولیکول مو به امری شایع تبدیل شده است.

فرزایی اظهار کرد: در طب سنتی سرزمین های مختلف جهان به منظور تقویت رویش مو و جلوگیری از ریزش موها گیاهان متعددی طی سالیان طولانی مورد مصرف قرار گرفته که اثرات دارویی بسیاری از این گیاهان و ترکیبات موثره آنها در مطالعات علمی حال حاضر مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در طب سنتی هند (آیورودا) رژیم غذایی و سبک زندگی دو عامل اساسی ریزش مو عنوان شده و در همین طب استفاده از روغن حاصل از برگ های گیاه به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزش مو را متوقف کنید

ریزش مو را متوقف کنید