مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1393 ساعت 02:412015-03-03سياسي

«مخدرهای شنیداری» چیست؟


رییس نظام روانشناسی و مشاوره استان زنجان با بیان اینکه این نوع مخدر میان جوانان معتاد به اینترنت در حال گسترش است، تأکید کرد: والدین باید اعتیاد فرزندانشان به مخدرهای شنیداری را کنترل کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو ، سیدعبدالله احمدی قلعه با بیان این مطلب، اظهارکرد: مخدرهای شنیداری فایل‎های صوتی هستند که با ارسال فرکانس‎هایی به گوش و در نهایت مغز منجر به ترشح آنزیم‎ها و هورمون‎هایی می شوند که در صورت تکرار منجر به اعتیاد شده و علائمی شبیه به مخدرهای صنعتی و سنتی از خود به جا می‎گذارند.

این روانشناس با اشاره به اینکه این فایل‎ها توهم‎زا و شادی‎آور است، ادامه داد: در واقع این نوع اعتیاد فاجعه جدیدی میان جوانان اینترنتی است که مغز را تحت تأثیر قرار داده و شنونده را دچار سرخوشی، توهم، تشنج و حالات غیرطبیعی می‎کند.

وی در این رابطه تصریح کرد: در این راستا و برای تحت کنترل گرفتن چنین موضوعی بهتر است محیط‎های مجازی مانند وایبر از حالت خصوصی خارج شده و تا حدودی از جانب والدین مورد محدودیت و کنترل قرار گیرد.

این در حالی است که کنترل فرزند رنج سنی خاصی ندارد و در واقع والدین باید در تمام سنین روابط مجازی و حقیقی فرزند خود را به شکل نامحسوس کنترل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مخدرهای شنیداری» چیست؟

«مخدرهای شنیداری» چیست؟