مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1393 ساعت 01:452015-03-03پزشكي

معاون وزیر بهداشت: اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت به یک دهه زمان نیاز دارد


معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمبود تخت بیمارستانی ، نیروی انسانی و توسعه نیافتگی در حوزه سلامت در کشور ما موضوعی است که مربوط به چند دهه اخیر است و متاسفانه در این زمینه سرمایه گذاری مناسبی به علت اینکه سلامت در اولویت برنامه ها نبود اتفاق نیافتاده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار واحد مرکزی خبر، دکتر محمدحاجی آقاجانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما افزود: در حال حاضر با داشتن یک و نیم تخت به ازای هر 1000 نفر جمعیت یعنی حدود 80 هزار تخت خواب در حوزه دولتی و در مجموع 115 هزار تخت خواب در کشور یک عقب ماندی خیلی جدی در این زمینه داریم .

وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته مانند ژاپن 13 و نیم تخت برای هر هزار نفر ، در کره 10 و نیم تخت و در کشورهای همسایه ما هم حدود دو و هفت دهم تخت به ازای هر هزار نفر است که این نشان می دهد ما از نظر سرمایه گذاری در حوزه خدمات سلامت از جمله خدمات بیمارستانی عقب ماندیم .

آقاجانی گفت: این کمبود محسوس بود و هست و باید طرح از یک نقطه ای آغاز می شد و مهمترین هدف و اتفاقی که باید می افتاد حفاظت مالی از مردم در مقابل هزینه های سلامت بود .

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت حداقل به یک دهه زمان نیاز دارد و سرمایه گذاری های مستمر باید انجام گیرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر بهداشت: اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت به یک دهه زمان نیاز دارد

معاون وزیر بهداشت: اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت به یک دهه زمان نیاز دارد